maavar-logo
Loading
שעות פתיחה: 24/7

מכורים אנונימיים – 12 צעדים לקראת גמילה

בפסקה זו , נלמד על תוכנית 12 צעדים . תוכנית 12 הצעדים נחשבת לאחת התוכניות היעילות ביותר לטיפול בהתמכרויות מכל הסוגים וכך גם במסגרת מרכזי גמילה פרטיים לומדים ועובדים תוכנית זו , ביניהן גם איך מבצעים בצורה איכותית גמילה מסמים ואלכוהול.

הרעיון של התוכנית הייחודית הזאת בכך שהמטופל מכיר בכך שאינו מסוגל להתמודד עם המחלה (ההתמכרות) לבד, וכתוצאה מכך הוא מבין כי זקוק לעזרה ולשינויים מהותיים בחייו. במהלך ההשתתפות בתוכנית 12 צעדים המטופל יחווה שינויים אלה בייחד עם מכורים אנונימיים אחרים.

אולם , אחד התנאים החשובים של תוכנית 12 צעדים למכורים אנונימיים הוא הצורך להאמין שיצליח. על המטופל כל הזמן להגיד לעצמו “אני אוכל, אני אצליח.” דברים רבים מותנים באמונה של האדם וברצונותיו, ולכן אין זה פלא שלאחר ההשתתפות בתוכנית 12 צעדים מטופלים רבים משנים לגמרי את דעתם לגבי החיים.

איך תוכנית 12 צעדים של מכורים אנונימיים עובדת?

1. ראשית נפתח מודעות לתכנית 12 הצעדים

ראשית,  על המכורים האנונימיים להכיר בכך שאין ביכולתם לשלוט על עצמם בכל מה שקשור לנושא ההתמכרות. לא כל אחד מסוגל להודות בכך, אבל דווקא שלב זה הוא הבסיס לתחילת החיים החדשים.

2. לאחר מכן , נלמד על אמונה בתכנית 12 צעדים זו

בשלב זה יש צורך לוודא שהמחלה היא תלות, התמכרות, היא גורמת להרס וחייבים לטפל בה, ולשם כך לבקש עזרה ולהתחיל את שלב הגמילה ואת עבודת 12 הצעדים של מכורים אנונימיים – הגמילה יכולה להיות גמילה מסמים או אלכוהוליזם, או גמילה מתרופות מרשם.

3. אחרי 2 השלבים הראשונים, נשיג שליטה חשובה לעבודת 12 הצעדים. שלב זה, מכורים אנונימיים לומדים לשלוט ברצונות. אין טעם לחכות עד שמשהו יקרה, חייבים לפעול.

3. מסיקים מסקנות באמצעות 12 הצעדים

ראשית, בשלב זה, מכורים אנונימיים לומדים להסיק מסקנות לגבי כל מה שקשור לעולמו של המטופל ולחייו. בשלב זה המטופל צריך להחליט על תהליך ארוך של גמילה מסמים או גמילה מהתלות והאובססיה המרכזית שלו.

4. הכרה במחלת ההתמכרות ובתהליך הגמילה באמצעות 12 הצעדים

תחילה , בשלב זה , על המטופל להכיר בכך שאין לו שום שליטה על המתרחש סביבו. עריכת חשבון נפש והערכה אובייקטיבית של המצב יעזרו להשתחרר.

5. טרנספורמציה של 12 הצעדים

שלב זה מצריך הכנה נפשית לשינויים

6. הכרה בחסרונות ובתכונות השליליות.

הרחבת התודעה מביאה לשינוי.

7. שינוי והתחלת עבודת 12 הצעדים

לאחר מכן מגיע השלב בו מגיעה ההבנה שכדי להחלים ולהתחזק, יש צורך בקבלת עזרה. זה הזמן לשנות את ההרגלים ולהפוך לאדם חדש שמסתכל על העולם בצורה שונה.

8. הטהרות בעבודת התכנית של 12 הצעדים

בשלב זה , תחילה , המטופל מכיר בכך שהיה שותף לנזק הנגרם לעולם הסובב.

9. מחילה כחלק מ12 הצעדים של מכורים אנונימיים

שלב של שינוי דרסטי, הגיע הזמן לפעול , הגיע הזמן לעבוד את 12 הצעדים.

10. שליטה עצמית ב12 צעדים

שימוש באנרגיה במטרה להכיר בטעויות ולתקן אותן. לכן כל צעד שהמטופל מבצע דורש אבחנה וחשיבה.

11. התפתחות רוחנית ב12 הצעדים

שלב של פיתוח הפוטנציאל היצירתי, הרחבת גבולות. עקב כך העולם הרוחני הרבה יותר גדול ממה שהמטופל חשב לעצמו לפני.

12. עזרה בתכנית 12 הצעדים

שלב של התעוררות רוחנית – לכן יש שאיפה לבשר לעולם על ההחלמה.

מוכנים לצאת לדרך חדשה?
צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן