maavar-logo
Loading
שעות פתיחה: 24/7

תכניות המשך אמבולטוריות

טיפול באגדות הוא פיתוח יכולות יצירתיות, הרחבת תודעה, עוזר לשילוב הפרט ושיפור האינטראקציה עם העולם החיצון. טיפול באגדות הוא ענף של פסיכולוגיה מעשית. הכלי העיקרי הוא מטאפורה של פיות. אדם מקרין חוויות, דאגות ובעיות לא מודעות, מכיר את עצמו, נפטר מביטויים לא רצויים והרסניים.

הטיפול באגדות מתבצע בדרכים שונות: דיון באגדה האהובה עליך; כתיבת אגדה משלו עם הדיון בהמשך; מביים או משחק אגדה עם אנשים אמיתיים כשחקנים או עם בובות. טיפול באגדות הוא השפעה פסיכולוגית על האדם באמצעות אגדות. זה מקדם התפתחות של אישיות חיובית ורבת פנים, עוזר לתקן כמה בעיות, לבטל פחדים ומתחמים פנימיים.

הוא מבוסס על תהליך בניית קשרים נפשיים, לעיתים אף לא מודעים, בין דמויות, עלילה ופעולות באגדה ומה שקורה במציאות. זהו סוג של רמז כיצד לעשות את הדבר הנכון, באיזה דרך לבחור ולהעריך את עצמך מבחוץ. אין מגבלת גיל. ילדים מושפעים ביותר, אך כאשר עובדים עם מבוגרים, לעיתים נמצאות תוצאות עמוקות יותר.

בפסיכולוגיה זה בעיקר אחד הכלים הרבים המאפשרים לאדם להבין את סבך הבעיות שלו ולמצוא את הפתרונות הנכונים במצב קשה. כאן הטיפול באגדות הוא שיטה המשמשת לעיתים קרובות לעבודה עם מבוגרים.

שיטות טיפול באגדות שונות שקיימות

טיפול באגדות כשיטת תיקון יעיל מאוד ומסוגל לפתור בעיות פסיכולוגיות חמורות. הסיבה היא התגובה החיובית של אנשים לסיפור האגדה, ללא קשר לגיל. לרוב החולים אין דחייה ומחאה פנימית.

פסיכולוגים מבחינים בארבעה כיוונים בסיסיים בטכניקה זו:

  1. אבחון: עוזר לקבוע את התרחישים בהם משתמש האדם בעת פיתרון מצבי חיים. בעזרת אבחון הוא קובע תכונות אופי, חוזקות וחולשות האישיות, כישרונות, עמדות חיים וכו ‘. ביצוע אבחון, המומחה קובע את שורש הבעיות של הלקוח.
  2. מתקנת: זה עוזר לאדם ליצור תמונה הרמונית של עצמו, להתכוונן למודל התנהגות בריא ולתקן מודלים שליליים של תפיסת העולם.
  3. מְנַבֵּא: זה עוזר לאדם לקבוע את תוצאת התנהגותו ומיקומו בחיים כרגע.
  4. מתפתח: זה מסייע בהפגת מתח רגשי ושרירי, מפחית חרדה, מפתח דמיון ומקל על הסתגלות לתנאים חדשים.

איך לעבוד?

ישנן מספר דרכים לעבוד עם אגדה:

  • ניתוח ודיון על המצב המופלא.
  • ספר אגדה לאדם אחד או לכמה אנשים.
  • לספר אגדה, ואז להמציא לה המשך, ועל המספר האחרון בהחלט להשלים את הסיפור.
  • הקבוצה ממציאה אגדה.
  • סיפור אגדה מהגופים הראשונים (גיבורים) עם חלוקתם הראשונית בקרב חברי הקבוצה.
  • שכתוב אגדות.
  • עריכת אגדה באמצעות בובות או כהופעה.
  • ציור אגדות, כלומר תוך כדי קריאה, המטופל מתבקש לתאר את מה שהוא מייצג.

 

טיפול באגדות מאפשר לך להתבונן במצב רענן ולהציג את הקונפליקט הפנימי של המטופל.

עקרונות הטיפול באגדות

לעבודה פרטנית או לעבודה בקבוצה, הסיפור מורכב על פי הבעיות האופייניות לתנאי הנתון. סיפור זה עדיין לא ידוע, ולכן הוא מעניין יותר, במיוחד אם הוא קשור לבעיה מרגשת או מוצע כסיפורו האישי. סיפורים כאלה מכילים “רמזים” שהונחו במיוחד.

הבעיה בפועל מוצגת בצורה מטפורית; ככלל, זה מיוחס לגיבור משמעותי – נסיך, נסיכה, מלך. עלילות האגדות המוצעות, שנוצרו כסיפור פסיכותרפויטי, מכילות בהכרח הזדמנויות לשינוי גיבורי האגדה, כמו גם מצבי בחירה הדורשים מהם לקבל החלטות אחראיות.

באותם מקרים שבהם בעיה פסיכולוגית באה במגע עם בעיה אתית, כאשר שאלות ערכיות או, אפילו יותר מכך, משמעות החיים מתעוררות, מרכיב אתי מתחיל להיות נוכח באגדה. למשל, אגדה מתחילה להצביע על כך שתוקפנות בלתי נשלטת, אלימות, אנוכיות, אדישות כלפי אנשים וכלפי עצמך הם רעים. זה לא טוב מדי לבלות את החיים בחלומות, בהבלים ובגחמות.

היתרון של טיפול באגדות

היתרון של טיפול באגדות הוא בכך שהוא מכיל הרבה טכנולוגיות נחוצות, החל מאבחון, מניעה, פיתוח אישיות וכלה בתיקון.

החלקת חסמים בין פסיכולוג ללקוח. מאפשר ליצור קשר במהירות ולהתאים לעבודה נוספת. ניתוח בעיות הנסתרות עמוק בזיכרון. ניתן להתחקות אחר תלונות של ילדים המשפיעות לרעה על חייו של אדם בסיפור האגדות של הלקוח שהומצא על ידו.

דרך לצאת ממצבי חיים קשים, דו משמעיים. על הדוגמאות של גיבורי האגדות, אתה יכול למצוא דרך לצאת מכל מהומה, כי לכל הסיפורים יש משמעות מאלפת. יתכן שמישהו כבר חווה את אותן הבעיות והצליח להתגבר עליהן בצורה מסוימת. מימוש הרגעים האישיים המסתירים על ידי הלקוח. גם אם אדם מנסה להסתיר את הפסיכולוג את הבעיות שמטרידות אותו.

אם לא רואים בהם חשיבות מיוחדת, לא ניתן יהיה לעשות זאת מכיוון שהתת מודע עדיין יגלה אותם בדיון או בהרכב האגדות. הצגת קונפליקט פנימי. ניתנת ההזדמנות לזהות סתירות בעצמו ובאמצעות אגדה לשקף אותן.

סוגי אגדות

המדע המודרני יודע על קיומם של סוגים כאלה של אגדות:

  • על עולם החי: סוג זה נחשב לעתיק ביותר, המורכב מהמיתוסים שהתפוררו.
  • קֶסֶם: סיפורים כאלה יכולים להיות לילדים ולמבוגרים כאחד.
  • רומנים: מקובל בדרך כלל שהם קמו בימי הביניים ובעלילותיהם מרמזים על נוכחות של סצנות יומיומיות עם נוכחות של משהו חריג.
  • אגדות: דוגמאות לסיפורים כאלה נמצאים רק באמצע המאה ה -19, ושורשיהם חוזרים הרבה לאגדות מיתיות.

 

טיפול באגדות הוא שיטה להשפעה על התודעה וצורות גידול הילדים, שיכולה לכסות את כל סוגי האגדות הידועים.

מוכנים לצאת לדרך חדשה?
צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן