maavar-logo
Loading
שעות פתיחה: 24/7

גמילה מבנזודיאזפינים

לא כולם מודעים להשפעה המהותית של התמכרות על חיינו. התמכרות יכולה להגיע בכל מיני צורות וסגנונות ולא תמיד אנחנו נודה שהיא חלק מהיומיום שלנו. כאשר אנחנו מדברים על התמכרות מדובר על סמים, אלכוהול, הימורים, אוכל, מין וגם התמכרות לתרופות היא בהחלט חלק מהנושא. כאשר מדובר בתרופות קשה יותר להאמין, אך זה קיים וחשוב לטפל בכך ברמה המקצועית הטובה ביותר. בנזודיאזפינים הם למעשה תרופות שהפכו לחלק בלי נפרד מהמערכת הרפואית. התרופה מציעה פתרון קל ומהיר לבעיות של חרדה, של שינה ועוד אך כאשר צריך להפסיק להשתמש בתרופה זה מרגיש כמו תהליך גמילה לכל דבר ועניין. איך התרופה עובדת, באילו סיטואציות משתמשים בה ובכלל איך נגמלים ממנה? הנה כל מה שחשוב שתדעו.

גמילה מבנזודיאזפינים – מהם בנזודיאזפינים?

בנזודיאזפינים הם משפחה של תרופות שנועדו להקל על חרדה, להרגיע את השינה, לשפר את מצב הרוח ועוד. הם פועלים על ידי התחברות לקולטני GABA במוח, שהם מעין מתגים שכאשר מפעילים אותם הם מרגיעים את הפעילות המוחית ומייצרים תחושה של שלווה ורוגע. זה כמו להנמיך ווליום של מוזיקה מאד רועשת. למרות שהפעילות שלהן היא טובה למשתמשים יש לכך מחיר. שימוש שהינו ממושך בבנזודיאזפינים עלול להוביל לתלות פיזית ונפשית ולמעשה יצריך גמילה לכל דבר ועניין. כאשר נגמלים מתרופות, סמים, אלכוהול, הימורים או כל התמכרות זו או אחרת חשוב לדעת שכדאי להיגמל באמצעות מכון מקצועי ולא לבד על מנת שתהליך הגמילה יהיה באמת אפקטיבי.

איך יודעים אם זקוקים לגמילה מבנזודיאזפינים?

אם אתם מרגישים שיש צורך להעלות את מינון התרופות כדי להשיג השפעה, אם אתם חווים תופעות לוואי, מרגישים חרדה גוברת כאשר מנסים להפסיק את השימוש או בכלל מרגישים תלות בתרופה אתם אכן זקוקים לגמילה. כשאתם ניצבים בפני גמילה מבנזודיאזפינים, חשוב להבין שזה לא כמו להפסיק לשתות קפה בבוקר, זוהי לא גמילה רגילה אלא זה תהליך שדורש תכנון מדוקדק וזהירות. הנה שלושה צעדים ראשוניים שחשוב לעשות בתהליך הגמילה:

  • הפסקה הדרגתית – חשוב להפחית את המינון בהדרגה, זה עוזר לגוף להסתגל לשינוי ולמזער את תסמיני הגמילה.
  • קבלת ליווי מקצועי – מומלץ להתייעץ עם רופא או פסיכיאטר שמכיר את התהליך ויכול להדריך אתכם בבטחה, להיות לכם למענה לשאלות וכמובן להפנות אתכם אל מכון גמילה מקצועי שיש בו תהליך גמילה מבנזודיאזפינים באופן מבוקר ומפוקח.
  • תמיכה נפשית – קבוצות תמיכה או טיפול אישי יכולים לספק לכם את הכוח והמוטיבציה להמשיך. כאשר אתם משוחחים עם אנשים שחווים את אותו התהליך כמוכם זה מרגיש אחרת.

 

מה קורה במהלך הגמילה?

גמילה מבנזודיאזפינים יכולה להיות חוויה לא נעימה ולפעמים גם מתישה לא רק ברמה הפיזית אלא גם המנטלית. התסמינים יכולים לכלול חרדה, נדודי שינה, רעד בגוף, הזעה, בחילות, כאבי ראש, שינויים במצב הרוח ועוד. ללא ספק גמילה יכולה להיות מפחידה ועם אתגרים, אך כאשר אתם נמצאים במסגרת מתאימה לכך ברמה המקצועית זה פשוט קל יותר. אנשים רבים מרגישים בושה או מבוכה כשמדובר בטיפול בבעיות נפשיות, אבל אל תתנו לסטריאוטיפים להפריע לכם. ממש כמו שאתם הולכים לרופא כשיש לכם כאב פיזי, כך חשוב גם לטפל בבריאות הנפשית שלכם. זה לא הופך אתכם לחלשים, אלא להפך, זה מעיד על אומץ וכוח רצון.

מה צפוי לכם במהלך הגמילה?

תהליך גמילה הוא לא עניין פשוט ולכן במסגרת המקצועית שאתם בוחרים להיגמל בה חשוב שיהיה לכם את הטיפול הטוב ביותר. חשוב שתזכרו שאינכם לבד. יש עמכם אנשי מקצוע שיכולים לסייע בתסמיני הגמילה, אנשים שמבינים מה אתם חווים וקהילה שלמה שיכולה לחזק אתכם גם לאחר הגמילה. גמילה מבנזודיאזפינים היא לא משימה קלה, אבל היא בהחלט אפשרית. התהליך דורש סבלנות, התמדה ותמיכה. אבל בסופו של דבר זה יכול להוביל אל חיים חדשים, טובים ובריאים יותר.

למה מומלץ שלא לבצע תהליך גמילה לבד

גמילה מסמים ומתרופות היא לא דבר של מה בכך, הניסיון לעשות זאת לבד עלול להיות מסוכן ואף בלתי אפשרי. מכון גמילה מקצועי מספק סביבה בטוחה ותומכת עם צוות מומחים שיכולים להדריך אתכם בתהליך הגמילה ולהתמודד עם האתגרים הפיזיים והנפשיים הכרוכים בכך. במכון גמילה תקבלו טיפול רפואי צמוד לפיקוח על תהליך הגמילה ולטיפול בתסמיני גמילה פיזיים שעלולים להיות קשים ואף מסכני חיים. בנוסף לכך תקבלו תמיכה נפשית ורגשית שתעזור לכם להתמודד עם הגורמים להתמכרות, לפתח מנגנוני התמודדות בריאים, ולבנות בסיס איתן לחיים נקיים מסמים. מכון גמילה גם מספק סביבה חברתית תומכת בה תוכלו להתחבר עם אנשים אחרים שעוברים את אותו המסע, לשתף בחוויות ולקבל השראה ועידוד. בשל כל הסיבות הללו ועוד, מכון גמילה יכול לספק לכם את הכלים והמיומנויות שיעזרו לכם לשמור על הגמילה לאורך זמן ולהימנע מהישנות.

איך משתלבים חזרה בקהילה ובחברה לאחר גמילה?

חשוב לדעת שאפשר לחזור לשגרת חיים מלאה לאחר גמילה מבנזודיאזפינים ואחד הצעדים החשובים הוא למצוא פעילויות ותחומי עניין חדשים שיעזרו למלא את החלל שהותירה ההתמכרות. פעילויות אלו יכולות להיות התנדבות, ספורט, לימודים או כל דבר אחר שמעורר עניין ותשוקה. פעילויות אלו לא רק מספקות תעסוקה ומסגרת אלא גם הזדמנות להכיר אנשים חדשים ולבנות קשרים חברתיים בריאים. חשוב גם להימנע מסביבה ומצבים שעלולים להוות טריגר להתמכרות כמו מקומות בילוי שבהם נהגתם להשתמש בסמים או אלכוהול, או חברים שעדיין משתמשים. במקום חפשו סביבה תומכת ומעודדת כמו קבוצות תמיכה, מפגשי בוגרי מכון גמילה או פעילויות חברתיות במסגרת הקהילה.

בנוסף, חשוב לשמור על קשר עם הצוות המטפל במכון הגמילה ועם מטפלים אחרים כמו פסיכולוגים או עובדים סוציאליים. אלו יכולים לספק תמיכה והכוונה, לעזור להתמודד עם אתגרים וקשיים ולסייע בפיתוח אסטרטגיות להשתלבות מוצלחת בחברה. כמו כן חשוב לפתח מערכות יחסים תומכות עם בני משפחה וחברים קרובים. שתפו אותם בתהליך ההחלמה, בקשו את עזרתם ותמיכתם והיו פתוחים וכנים לגבי הקשיים והאתגרים שאתם מתמודדים איתם. חשוב שתזכרו שאינכם לבד במסע הזה ויש אנשים שרוצים לעזור לכם להצליח. חשוב שתקבלו את עצמכם בחמלה ובסבלנות. תהליך ההשתלבות בחברה לוקח זמן ויהיו עליות ומורדות בדרך. אל תתייאשו אם אתם נתקלים בקשיים או אתגרים והמשיכו להתמיד במאמציכם לבנות חיים חדשים ונקיים מהתמכרות.

במרכז הגמילה מעבר אנו מאמינים שההתמכרות מתחילה בנפש האדם עוד לפני שהיא הופכת לתלות פיזית ולכן צוות הטיפול שלנו מורכב ממומחים המטפלים בכל ההיבטים של ההתמכרות. אנו שמים דגש על הדרכת המטופלים להשתלבות בחברה ומספקים להם כלים להתמודדות עם אתגרי החיים, כדי שיוכלו לחיות חיים מלאים, מאושרים וחופשיים מהתמכרות תוך מימוש הפוטנציאל והכוחות הפנימיים שלהם עם תוכנית שיקום ייחודית ומחזקת.

השתלבות בחברה ובקהילה לאחר גמילה היא שלב קריטי בתהליך ההחלמה ודורשת מאמץ, התמדה ותמיכה. החזרה לחיים הרגילים עלולה להיות מאתגרת, במיוחד כאשר מתמודדים עם סטיגמות חברתיות, פיתויים ושינויים בסביבה החברתית. לכן חשוב לפתח אסטרטגיות להשתלבות מוצלחת ולבנות רשת תמיכה שתסייע בתהליך. אם אתם או היקרים לכם נמצאים במצב המצריך גמילה מבנזודיאזפינים חשוב ליצור קשר כבר כעת. נשמח לסייע לכם לחיות חיים רגועים וללא התמכרויות.

מוכנים לצאת לדרך חדשה?
צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן