maavar-logo
Loading
שעות פתיחה: 24/7

גמילה מקלונקס

קלונקס הוא שמו המסחרי של החומר הפעיל קלונזפאם המשתייך למשפחת הבנזודיאזפינים, קבוצה של תרופות המשמשות להרגעת מערכת העצבים המרכזית. תרופות אלו ניתנות לרוב לטיפול בהפרעות חרדה, פוביות, אפילפסיה והפרעות שינה. קלונקס נמצא יעיל במיוחד בטיפול בהתקפי חרדה חמורים, שכן הוא מסייע בהפחתת תחושת הלחץ והחרדה על ידי הגברת פעילותו של מוליך עצבי במוח המסייע בהרגעת מערכת העצבים המרכזית. ככל שמדובר על גמילה מקלונקס חשוב לשים לב לתהליך שחייב שיהיה מקצועי כי כאשר אנחנו מדברים על תהליך גמילה לא מומלץ לעשות אותו לבד. הנה כל מה שחשוב לדעת על כך.

גמילה מקלונקס – איך קלונקס משפיע עלינו?

קלונקס פועל בצורה מהירה ויעילה על ידי חיזוק הפעילות של מערכת העצבים המרכזית. השפעתו המרגיעה על הגוף והמוח ניכרת תוך זמן קצר יחסית, מה שמקל על אנשים הסובלים מחרדה קשה, התקפי פאניקה או הפרעות שינה. עם זאת, כמו שאר התרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים השימוש הממושך בקלונקס עלול להוביל אל תופעות לוואי לא רצויות, כאשר ההתמכרות היא אחת המשמעותיות שבהן.

איך קורה למעשה שמתמכרים לקלונקס?

השימוש בקלונקס לאורך זמן עלול להפוך להתמכרות פיזית ונפשית. התרופה גורמת לגוף להתרגל להשפעותיה המרגיעות, וכאשר מפסיקים את השימוש הגוף עשוי להגיב בתסמיני גמילה קשים. חלק מהאנשים עלולים למצוא עצמם תלויים בתרופה רק כדי לתפקד ברמת היומיום מה שמהווה התחלה של התמכרות. במצב כזה כדאי לשקול גמילה מקלונקס שתוביל אל חיים טובים ובריאים יותר, התמכרות מכל סוג מובילה אל חיים שאינם טובים מבחינת אורח החיים וגם כאלו המובילים לא רק אל בעיות מנטליות אם כי גם אל בעיות בריאותיות שעלולות להיות קשות ולעיתים גם בלתי הפיכות. ההתמכרות לתרופות ובכלל מתבטאת בכמה פרמטרים, ביניהם:

  • עלייה עצמאית במינון – הגוף מפתח סיבולת. עם הזמן המשתמש עשוי להרגיש שהמינון הרגיל כבר אינו משפיע כראוי והוא מגדיל את הכמות על דעת עצמו, מה שמעמיק את התלות בתרופה.
  • שימוש ממושך מעבר להמלצות הרפואיות – בעוד שתרופות בנזודיאזפיניות נועדו לשימוש מוגבל בזמן, רבים ממשיכים לקחת קלונקס לאורך זמן בלי פיקוח מתאים.
  • חיפוש אחר מרשמים נוספים – אנשים המכורים לקלונקס עלולים לפנות לרופאים שונים במטרה לקבל מרשמים נוספים מבלי שיהיה בכך צורך רפואי אמיתי.
  • תסמיני גמילה – כאשר מנסים להפסיק לקחת קלונקס, הגוף עשוי להגיב בתסמינים קשים כמו תחושת חרדה מוגברת, נדודי שינה, רעד והזעה.

מהם תסמיני הגמילה מקלונקס?

הגמילה מקלונקס היא תהליך מורכב וקשה גם מבחינה פיזית וגם מבחינה רגשית. הפסקה פתאומית של השימוש בתרופה יכולה להוביל לתסמיני גמילה חמורים, כגון:

  • חרדה מוגברת – רבים מהמשתמשים חווים תחושת חרדה חזקה יותר מזו שהייתה לפני תחילת הטיפול.
  • תסמינים גופניים – ניתן לחוות רעד, הזעות מוגברות, דפיקות לב מואצות, כאבי ראש ועוד.
  • בעיות שינה – נדודי שינה הם תופעה נפוץ אצל אנשים שמפסיקים את השימוש בתרופה בבת אחת.
  • התקפי פאניקה – תחושת חוסר יציבות ותחושת סכנה מתמדת שיכולות להוביל אל התקפים חמורים הם גם חלק מהתהליך של גמילה פתאומית שאינה מבוקרת.
  • דיכאון ותחושות עצב – גמילה מבנזודיאזפינים וביניהם קלונקס עלולה להחמיר תחושות דיכאון ועצב.

גמילה מקלונקס באופן פתאומי, עצמאי וללא פיקוח מתאים עלולה להוביל אל בעיות גמילה משמעותיות ולכן חשוב שיהיה טיפול מקצועי, תומך המאפשר גם תמיכה למשפחה וגם למטופלים עצמם.

תמיכה במסגרת מקצועית עושה את כל ההבדל

הפסקת השימוש בקלונקס ללא תמיכה מקצועית וליווי רפואי עלולה להיות מסוכנת ואף להוביל אל סיבוכים חמורים. טיפול גמילה מבנזודיאזפינים הוא תהליך הדורש השגחה רפואית מתמשכת. בשלב הראשון של הגמילה בדרך כלל נדרשת הפחתה הדרגתית של המינון כדי להימנע מהתסמינים החריפים של הגמילה. במקביל, חשוב מאד לספק תמיכה רגשית וטיפול התנהגותי כדי להתמודד עם ההיבטים הנפשיים של ההתמכרות. הגישה הנכונה לטיפול בגמילה מקלונקס כוללת תהליך מדורג המפוקח על ידי אנשי מקצוע מנוסים. מטרת התהליך היא להפחית את המינון בהדרגה ובצורה מבוקרת, תוך מתן מענה לתסמינים הגופניים והנפשיים המתלווים לגמילה.

במקום להפסיק את השימוש בבת אחת, יש להפחית את המינון בצורה מדורגת, בהתאם להמלצות הרופא המטפל. במקרים רבים התמכרות לקלונקס מלווה בקשיים נפשיים כגון חרדה, דיכאון או פוסט טראומה. על כן ישנה חשיבות רבה למתן תמיכה נפשית דרך טיפולים פרטניים וקבוצתיים. חשוב לשים לב שמעקב רפואי הוא חלק חשוב מהתהליך וזאת על מנת לוודא שהגוף מגיב בצורה חיובית לשינוי במינון ולהתאוששות מתסמיני הגמילה. כמו כן, שילוב של טיפול פסיכולוגי קוגנטיבי התנהגותי מסייע להתמודד עם חרדות, פחדים ומחשבות טורדניות אשר לעיתים מהוות חלק מהסיבה לשימוש בקלונקס.

מסגרת טיפולית המעניקה תמיכה רפואית, נפשית וחברתית וגם תוכנית שיקום VIP היא חלק בלתי נפרד מתהליך גמילה מקלונקס ובחירה במרכז טיפול המציע תכנית טיפולית מקיפה מסייעת להבטיח שהמטופל יוכל לעבור את תהליך הגמילה בצורה בטוחה ומבוקרת. מרכזי הגמילה המקצועיים מציעים תכנית טיפולית כוללת להתמכרות לקלונקס. הטיפול מתבצע בסביבה בטוחה, תומכת ומאובזרת היטב ומטרתו להעניק למטופלים את הכלים הנדרשים כדי להתמודד עם תסמיני הגמילה בצורה אפקטיבית. התכנית כוללת ליווי רפואי צמוד, מפגשי טיפול פרטניים וקבוצתיים וכן תמיכה ממדריכים בעלי ניסיון אישי בהתמודדות עם התמכרויות. בנוסף, הסביבה המטופחת והנוחה של המרכזים המקצועיים מאפשרת למטופלים להתרכז בתהליך ההחלמה מבלי להתמודד עם לחצי השגרה היומיומיים. התמיכה הנפשית, לצד טיפולים רגשיים ופסיכולוגיים, מאפשרת למטופלים לפתח כלים להתמודדות בריאה עם החרדה והקושי שהובילו אל השימוש בתרופה מלכתחילה.

איך פונים לתהליך גמילה מקלונקס?

אם אתם חווים סימנים של התמכרות לקלונקס או מתקשים להפסיק את השימוש בתרופה, חשוב לפנות לעזרה בהקדם. ככל שתקדימו לפנות אל תמיכה מקצועית כך תוכלו למנוע את התפתחותה של תלות פיזית ונפשית חמורה יותר. מרכזי גמילה מקצועיים זמינים להעניק תמיכה מקצועית מתאימה ולסייע לכם להתחיל את הדרך להחלמה. אין צורך להתמודד עם ההתמכרות לבד. ליווי מקצועי וטיפולי גמילה תומכים הם הצעד הראשון לשינוי.

קלונקס היא אמנם תרופה יעילה לטיפול בחרדה ובהפרעות אחרות, אך השימוש בה חייב להתבצע תחת פיקוח רפואי מתאים. התמכרות לקלונקס היא בעיה חמורה אך קיימים פתרונות לטיפול בגמילה באופן בטוח ויעיל. בחירה בטיפול מקצועי במסגרת מתאימה יכולה ללא ספק לסייע רבות בתהליך ההתמודדות עם ההתמכרות ולפתוח דלת אל חיים חופשיים ובריאים יותר, ללא התמכרויות.

במרכז הגמילה מעבר אנו מרגישים שכאשר מדובר בהתמכרות, שורש ההתמכרות נמצא עמוק בנפש הרבה מעבר לתלות שהינה פיזית בחומרים או בהתנהגויות אלו ואחרות. לכן אנו מציעים טיפול הוליסטי הכולל צוות מקצועי ומיומן המטפל בכל ההיבטים של ההתמכרות. אנו שמים דגש על העצמה, תמיכה ומתן כלים להשתלבות מחודשת בחברה והתמודדות עם אתגרי החיים. אנו מאמינים כי כל אדם זכאי להזדמנות שנייה לחיות חיים מלאים, מאושרים וחופשיים וכל זאת תוך מימוש של פוטנציאל וכוחות הקיימים בו. אם אתם או היקרים לכם נמצאים בסיטואציה בה יש צורך בגמילה צרו קשר עוד היום או השאירו פרטים, נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם לחזור אל חיים רגועים שגרתיים וטובים ללא התמכרויות.

מוכנים לצאת לדרך חדשה?
צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן