maavar-logo
Loading
שעות פתיחה: 24/7

התמודדות עם החזרה לשגרה אחרי גמילה – שמירה על סגנון חיים בריא לאחר גמילה

התמכרויות הן תופעה בעייתית שמביאה להרס איכות החיים בין אם מנטלית ובין אם בריאותית ותהליך גמילה הוא לא תהליך קל. יחד עם זאת, כאשר אתם בוחרים לקיים את תהליך הגמילה עם אנשי המקצוע הטובים ביותר גם ההחלמה מההתמכרות יכולה להיות חלקה יותר. החלמה מהתמכרות היא הישג עצום המסמן את תחילתו של מסע חדש עמוק ומחבר לעבר איכות חיים טובה יותר. כאשר אנשים יוצאים מגמילה הם עומדים בפני המשימה המאתגרת של השתלבות מחדש בחברה, בנייה מחדש של חייהם ושמירה על הצעדים שעשו לקראת שגרה בריאה וטובה כפי שהייתה להם לפני ההתמכרות. מדריך זה יסייע לכם עם התמודדות עם החזרה לשגרה אחרי גמילה ומביא אליכם את התובנות לגבי מציאת עבודה, שחזור קשרים חברתיים וטיפוח אורח חיים בריא לאחר גמילה ומספק מידע ואנרגיה חיובית עבור האנשים המבקשים לשמר את החלמתם ולהמשיך לחיות בשגרת חיים טובה ואיכותית.

עולם התעסוקה מביא להתחלה חדשה

אנחנו יודעים מה אתם מרגישים. כאשר אם נמצאים בתהליך התמודדות עם החזרה לשגרה אחרי גמילה יש חשש מאד גדול ופרפרים בבטן בחזרה אל חיים נורמטיביים אך הרווחתם זאת ביושר וחשוב שתעשו זאת בדרך הנכונה, עם החיזוקים והתמיכה המתאימים. הצעד הראשון הוא חיפוש עיסוק חדש בעולם התעסוקה כדי להשתלב בחברה ולשקם את החיים האישיים במקביל. חיפוש נתיב חזרה אל עולם התעסוקה לאחר גמילה הוא צעד חשוב ואף קריטי בהחזרת תחושת העצמאות, השגרה וביסוס הביטחון הכלכלי העתידי. חשוב לגשת לשלב זה בראש פתוח ועם מוכנות גבוהה להתחלה חדשה. אם אפשר, כדאי לשקול ייעוץ קריירה או הכשרה מקצועית על מנת להיפתח אל תחומי עניין חדשים ולרכוש מיומנויות חדשות. כמובן שבתהליך גמילה במכון גמילה מקצועי ישנן אופציות לתמיכה בעולם התעסוקה לאחר הגמילה ויש להשתמש באופציות אלו. כאשר אתם מתחילים מקום חדש חשוב שתיקחו בחשבון האם לשתף בשקיפות מלאה על תהליך הגמילה שלכם ועל השלב בו אתם נמצאים בחייכם. זוהי החלטה אישית, כדאי שתתייעצו עם אנשי המקצוע שליוו אתכם בתהליך הגמילה על מנת לבחור האם לשתף בכך או לא ובכלל, כאשר אתם מחפשים חברות המחפשות עובדים חפשו מקומות עבודה שתומכים באנשים שעוברים תהליכים בחיים כמו גמילה ובדקו אם במכון בו עברתם את תהליך הגמילה ישנו שיתוף פעולה עם מקומות אלו.

התמודדות עם החזרה לשגרה אחרי גמילה בעזרת חידוש קשרים חברתיים

כאשר אתם נכנסים אל מכון גמילה מקצועי בו צוות מיומן ואיכותי שמלווה אתכם בתהליך הגמילה אתם גם מקבלים זמן לעצמכם של מחשבה על מערכות היחסים בחייכם ועל המשמעות שלהם בצורה הטובה ביותר. עם החזרה מתהליך הגמילה חשוב להקיף את עצמכם בחברים ובני משפחה שתומכים בתהליך שלכם. משמעות הדבר היא שאתם עלולים להיות בסיטואציה של קבלת החלטות קשות לגבי התרחקות ממכרי עבר שאינם מיישרים קו עם דרככם החדשה. קבוצות תמיכה וקהילות תומכות בנושא זה יכולות להציע חברויות חדשות עם אנשים החולקים חוויות וערכים דומים ולפתוח בפניכם עולם חברתי חדש ומרגש. כאשר אתם ניגשים לחיים החברתיים החדשים שלכם לאחר הגמילה, בין אם עם קשרים מוכרים ובין אם עם קשרים חדשים חשוב שתהיו שקופים לגבי הרצון שלכם ביחסים החברתיים. אנשים שתהיו כנים עמם יראו לכם את התמיכה האמיתית ואת השקיפות גם מהצד שלהם וללא ספק זוהי הדרך הטובה ביותר לבנות חברה איכותית תומכת וטובה לשנים ארוכות.

חיים איכותיים הם חיים בריאים

גוף בריא תומך בנפש בריאה. התמודדות עם החזרה לשגרה אחרי גמילה מצריכה שגרה בריאה. פעילות גופנית סדירה, תזונה מאוזנת ומנוחה מספקת הם הדרך הטובה ביותר לשמירה על שגרה טובה ללא חזרה להתמכרויות. חשוב לשלב פעילויות גופניות כמו יוגה או מדיטציה כדי לשפר את התחושה הטובה המנטלית וללמוד לנהל מתחים. השגרה עם אלמנטים אלה בשלב מוקדם מסיום תהליך הגמילה יכולה להשפיע באופן משמעותי על החוסן שלכם נגד טריגרים וחשקים רגעיים.

כמו כן חשוב להמשיך לטפל בעצמכם גם לאחר הגמילה. העובדה שנגמלתם לא אומרת שאתם צריכים כעת להפסיק את התמיכה הנפשית לה נזקקתם במהלך התהליך. כן, אתם במצב הרבה יותר טוב ובשלב אחרי בחייכם. יחד עם זאת המשך ייעוץ או טיפול לאחר גמילה חשוב ואף קריטי בטיפול בבעיות הבסיסיות ובפיתוח אסטרטגיות התמודדות עם אתגרי החיים שמחוץ למכון הגמילה. טיפול נפשי אינו סימן לחולשה אלא צעד אמיץ לקראת החלמה מתמשכת והתפתחות אישית לעתיד טוב יותר.

עיסוק בפעילויות משמעותיות מביא לעניין ותעסוקה

יש לא מעט שיטות טיפול בהתמכרויות כמו 12 צעדים ועוד מגוון שיטות בהתאמה אישית כאשר כולן דוגלות בעיסוק בפעילויות איכותיות בין אם במהלך התהליך ובין אם לאחריו. עיסוק בפעילויות שמביאות שמחה ותחושת הישג מוסיפות ערך לתהליך שלאחר הגמילה. בין אם מדובר באמנות, מוזיקה, התנדבות או השכלה נוספת, עיסוק בתחומי עניין מגוונים יכול לספק מוצא נוח ואפקטיבי ללחץ ודרך להתחבר לאנשים בעלי דעות דומות. גם כאשר אתם מתנדבים ועושים מעשים טובים אתם מקבלים ערך אחר ותחושה אחרת. החזירו לקהילה באמצעות עבודה התנדבותית שיכולה להיות מתגמלת להפליא ולחזק את תחושת המטרה והערך העצמי שלכם. חפשו הזדמנויות בארגונים המזדהים עם הערכים או החוויות שלכם. עזרה לזולת יכולה להעמיק את המחויבות שלכם להחלמה ולהעשיר את חייכם בדרכים בלתי צפויות.

אל תוותרו על תכנית למניעת הישנות

הבנת הטריגרים הקיימים בכם וקיום תכנית למניעת הישנות היא חיונית לשגרה טובה ללא התמכרויות לטווח הארוך כאשר אתם בתהליך התמודדות עם החזרה לשגרה אחרי גמילה וחשוב שתעבדו עם מטפל או קבוצת תמיכה כדי לזהות אסטרטגיות להתמודדות עם מצבים מאתגרים. תכנית המותאמת אישית תוך תהליך של שינוי וצמיחה היא כלי חשוב וחיוני להתאוששות והתמודדות עם תהליכי הגמילה גם לאחר סיום תכנית הגמילה. החלמה היא מסע לכל החיים. שמירה על קשר עם רשת התמיכה שמלווה אתכם, השתתפות בפגישות ואולי אפילו מציאת מנטור יכולים לספק את העידוד והאחריות הדרושים כדי לנווט את העליות והמורדות של החיים לאחר הגמילה.

אל תוותרו על עצמכם – העולם זקוק לכם

המעבר חזרה לחיים נורמליים לאחר גמילה הוא תהליך מלא באתגרים והזדמנויות לצמיחה. התמקדו בחיפוש עיסוק תומך שאהוב עליכם, התפתחו במקביל לכך. חדשו קשרים ישנים שאתם מעוניינים בהם וצרו קשרים חדשים. זה לא סוד שהשתלבות מחדש בעולם לאחר השיקום מביאה ללא מעט סיטואציות של אתגרים אך בד בבד גם הזדמנויות לצמיחה. המסע לעבר איכות חיים טובה יותר הוא אישי ומגוון מאד ומצריך גישות רבות ומסוימות כך שלכל אחד ואחת תהיה התאמה אישית ומלאה כדי להשתקם לאחר הגמילה. זה לא משנה אם אתם נגמלים מתרופות, אוכל, סמים, סיגריות, אלכוהול או הימורים. תנו את מלוא תשומת הלב לתהליך, לחיבור העצמי והעמוק ולחיים החדשים שלכם. עם מכון הליווי הנכון והצוות המתאים תגיעו רחוק לחיים טובים ואיכותיים. מרכז הגמילה מעבר הוא מרכז גמילה מהמובילים בישראל. במרכז צוות מקצועי ומיומן המאמין שההתמכרות היא לא רק פיזית אלא מתחילה בנפש ועל כן תכניות הטיפול מותאמות לכך ומעניקות מענה לכל התמכרות מסמים, הימורים, אלכוהול ועוד. במרכז הגמילה מאמינים שהעקרונות בטיפול חייבים להיות מבוססים על הדרכת המטופלים להשתלבות בחברה לאחר הגמילה, קבלת כלים למטופלים להתמודדות עם החיים עצמם והזדמנות נוספת לחיות חיים מלאים ומאושרים ללא התמכרויות עם תמיכה בתהליך בכל דרך מתחילת הגמילה ועד לרגעים שאחריה. צרו קשר כבר כעת, אנחנו כאן עבורכם.

 

מוכנים לצאת לדרך חדשה?
צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן