maavar-logo
Loading
שעות פתיחה: 24/7

התמכרות בגיל ההתבגרות

התמכרות בגיל ההתבגרות

התמכרות לסמים בגיל העשרה היא תופעה מפחידה מאוד. התמכרות לסמים בקרב מתבגרים קשה לטיפול, ולו מכיוון שברוב המקרים, ויתור על סמים עבורם נראה כמו כפייה ורצון של ההורים. ילדים בגיל זה משתנים במצב הרוח, רוצים להרגיש עצמאים ותמיד הולכים זה נגד זה. לרוע המזל, מחיר “גחמה” כזה הוא גבוה מאוד.

שלבי התמכרות למתבגרים

תהליך ההתמכרות לתרופות נרקוטיות בקרב מתבגרים דומה לחלוטין לתכנית המבוגרים. ראשית, קבלת הפנים “עבור החברה” מתחילה, המתבגר מונע על ידי סקרנות או לחץ סביבתי. שים לב שלאחר המינונים הראשונים, תלות עשויה שלא להתרחש.

בשלב השני, עמדות חיוביות הקשורות לחומרים נרקוטיים קבועות במוחו של נער. זה כבר אחד הסימנים לתלות פסיכולוגית. הוא האמין שללא מינון כבר לא ניתן לתקשר עם עמיתים. בשלב הסופי מתרחשת התמכרות גופנית. סמים כבר אינם מהנים, אך יש צורך במינון להקלה על תסמינים כואבים.

להתמכרות לסמים בגיל העשרה יש מוזרות אחת – ילדים אינם חשים את הסכנה הנובעת מכך שמכילים סמים. צעירים יכולים ליטול תרופות מספר פעמים ביום מבלי להרגיש נורמליות. מכאן, התלות מגיעה אפילו מהר יותר.

עליך להתריע:

  • שרוולים ארוכים תמיד, ללא קשר למזג האוויר, לסביבה;
  • סלנג תרופתי ספציפי;
  • מראה מרושל, שיער יבש, ידיים נפוחות;
  • גמישות עיניים צרות או מורחבות באופן טבעי, ללא קשר לתאורה;
  • דיבור מעורפל, ממושך, תנועות מגושמות בהעדר ריח של אלכוהול מהפה (לפעמים הריח קיים, אך עוצמתו אינה תואמת את מידת השיכרון;
  • הרצון להימנע ממפגש עם בני משפחה מבוגרים;
  • עצבנות, לפעמים ציניות בשיחות איתך;
  • היעלמות דברים או כסף מהבית.

גורם להתמכרות למתבגרים

הגורמים להתמכרות לסמים בקרב מתבגרים יכולים להיות בגלל גורמים ביולוגיים (תורשתיים), פסיכולוגיים וחברתיים:

גורמים ביולוגיים – גנטיקה, מאפיינים מבניים של המוח, נוכחות של מחלות (פסיכופתיה, סכיזופרניה וכו ‘).

גורמים פסיכולוגיים בהתפתחות התמכרות לסמים בגיל ההתבגרות הם בעיות פסיכולוגיות שיכולות להתבטא הן בשל מערכות יחסים לא בריאות במשפחה, חינוך לא תקין והן בשל קשיי גיל ההתבגרות.

רצון חלש, היעדר הנחיות חיים, דחייה של עצמך, נוכחות של טראומה פסיכולוגית, חוסר תמיכה מצד ההורים – כל זה יכול לגרום לנער לקחת סמים.

גורמים חברתיים – הרצון לעמוד בקצב עם אחרים, מאלה שלפי הבנת המתבגר הם סמכות. התמכרות לסמים בגיל העשרה מתפתחת לעיתים קרובות בגלל חוסר תשומת לב ושליטה הורית: הילד מכיר חברים בקבוצות אנטי-חברתיות.

יש לציין שהתמכרות חמורה לסמים של מתבגרים נובעת בעיקר מגורמים פסיכולוגיים וביולוגיים, ו”שטחיים “או תקופתיים – חברתיים.

אפקטים

לתרופות נרקוטיות השפעה שלילית ביותר על מערכת הרבייה הלא בשלה של נער. כל ילדה שלישית הנוטלת הרואין מפסיקה את המחזור החודשי, במקרים אחרים נצפות בדרך כלל אי ​​סדרים במחזור החודשי. בהתמכרות לסמים בגיל ההתבגרות, הן בנות והן בנים, מתרחשים שינויים פתולוגיים, המביאים לאי פוריות ולהגדיל את הסיכון לפתח מומים בעובר. בשל הפרעות בחילוף החומרים בחלבון, צמיחת שרירים תקינה מופרעת. כתוצאה משכרון, נזק לכבד והפרעות נוירולוגיות מתרחשים.

הנפש, התחום הרצוני והרגשי סובל. התמכרות לסמים בגיל העשרה גוררת עלייה בפעילות קרימינוגנית. כדי לגייס כסף לקניית סמים, בני נוער עשויים להתחיל לגנוב, לשדוד, לזנות או להפוך לסוחרי סמים קטנים כדי להפיץ חומרים פסיכואקטיביים לבני גילם. בחירה ללא הבחנה של בני זוג מיניים, האופיינית להתמכרות לסמים בגיל ההתבגרות, הופכת להריונות לא רצויים, התפשטות עגבת, HIV, זיבה ודלקות אחרות המועברות במגע מיני. הסיכון לפתח עגבת, HIV והפטיטיס B עולה עוד יותר בשימוש בהזרקה.

להגיע לתחתית

אופי המחלה – התמכרות היא כזו שללא ספק מביאה כל אדם לקרקעית הייסורים והסבל, וזה במקרה הטוב. אך מכיוון שלכל אדם יש את התחתית שלו, רבים פשוט מאבדים את חייהם.

זה בכלל לא הכרחי ללכת עד כדי אובדן כל מה שהכי יקר בחיים. למרות שרבים, לפני שהחליטו לחפש התאוששות ולהתאושש, איבדו את כל מה שעלול ללכת לאיבוד. וחלקם היו בר מזל יותר, והם פנו מהכביש המוביל לשום מקום לפני שקרה משהו נורא בחייהם.

מחלה – ההתמכרות תמיד מתקדמת, וחייו של נער הופכים להיות בלתי נשלטים יותר ויותר. המתבגר מתחיל להתדרדר בכל תחומי חייו.

התמכרות לבני נוער – תסמינים של תחתית המחלה – התמכרויות:

  1. שקר מתמיד.
  2. מתרצים.
  3. הכחשת בעיות.
  4. רציונליזציה של השימוש.

מחלה – התמכרות מובילה נער להרס עצמי, הגורם אוטומטית לכאב וסבל לסביבתו. בדידות, פחד, כעס, הופכים לחברי חיים, והמתבגר פשוט מותש – התרופה משתלטת.
למרות זאת, רבים עדיין ממשיכים להשתמש בסמים. מחלה – התמכרות אינה מאפשרת לאדם להיפטר מהתנהגותו ההרסנית.

שוקע בתחתית המחלה – התמכרות, המתבגר מתחיל להתעייף יותר ויותר מתחושת חוסר המשמעות של עצמו. הוא מתעייף להגעיל כל הזמן את עצמו. עליו להבין שהוא סבל מספיק וכבר אינו רוצה לחיות כך. כתוצאה מכך, יהיה תמריץ להתחיל לחפש דרך לצאת מהבעיה, וכמובן שהמתבגר צריך לבקש עזרה.

יַחַס

אם בשלב הראשוני הזקנים שמו לב להתנהגות המוזרה של הנער בזמן, הם עדיין יכולים להשפיע עליו. כאשר התהליך פועל, אינך יכול להתמודד לבד. רק עזרה רפואית דחופה מסוגלת למנוע צרות ומוות. שלב הטיפול כולל ניקוי בתחילה מרעלים. לאחר היפטרות מתסמיני הגמילה, מתקיים שיקום מקיף המורכב מטיפול בתלות פסיכולוגית בבית חולים. רופאים עורכים מפגשי פסיכותרפיה באופן פרטני וקבוצתי.

חיוב מחדש הוא תהליך של שחזור אישיות עם קרובי משפחה, קרובים, חברים אמיתיים. יש צורך לבזבז זמן פנאי כדי לא להימשך להרפיה אחרת. עתיד הילדים תלוי בתמיכת מבוגרים, מכיוון שהתמכרות לסמים מובילה לדבר אחד בלבד – מוות.

קבלת החלטות

בשלב כלשהו המתבגר מתחיל להבין שעקב מחלה – התמכרות, חייו הפכו לבלתי נשלטים ונמהרים לתהום. אי אפשר להתחיל בתהליך השחרור מהמחלה – התמכרות, מבלי להכיר בעובדה זו. שימוש בסמים הופך לאורח חיים של עבדים, וכדי להשיג שחרור ואושר, עליכם להתחיל לשנות את עצמכם ואת אורח חייכם. השימוש בסמים מביא להרס איטי ולהגברת הכאב. למרות הכל, המתבגר מקבל החלטה: בכל מקרה, הוא הולך להחלמה.

קבלת החלטה כזו מובילה למכשול הראשון – הכחשת נוכחות המחלה – התמכרות כגורם לבעיות קיימות. תמיד יש בחירה, ובחירה זו חייבת להיעשות: או להודות שיש מחלה – יש צורך בהתמכרות, ועזרה, או לחפש מוות, ולהמשיך להכחיש את קיומה של בעיה. החיים מתחילים להתיישר ולהתממש כאשר מתקבלת החלטה לפנות לעזרה. עם הזמן, בדרך להחלמה, המתבגר מתחיל לראות עד כמה מחלתו הייתה הרסנית – התמכרות. הוא מתחיל להיות אסיר תודה, וסיכוייו להמשיך ולהתאושש גוברים.

תמיד יש תקופות קשות בדרך להחלמה, ואתה צריך להיות מסוגל לעבור אותם. הרגלים, דרכי חשיבה, התנהגות, אנשים, מקומות ודברים כולם יכולים לגרום לנער לחזור לאורח חיים בעבר ולהרגיש מצב של אי נוחות. כמובן שבתקופת חיים נקייה משימוש בסמים, נער רוצה להתקבל בחברה, כלומר קשה להימנע מתכונות עבר – עבדות, תנוחה וקרירות. אך בסופו של דבר, על מנת לחיות חיים מלאים, נער יצטרך לבחור את הבחירה הנכונה שלו – לוותר על אורח חייו בעבר.

תקופת חיים חדשה

מחלות – התמכרות בהחלט השפיעו על חיי המתבגר וסביבתו, במיוחד על בני משפחתו. כל בני המשפחה תקועים במחלה זו – התמכרות, אך רק הוא עצמו יכול לשנות נער. הרבה צעירים מתקשים מאוד להשלים עם המושג הזה. כלומר, שינויים במתבגר עצמו כלל לא מחייבים את סביבתו לשנות. כל נער פשוט צריך לקחת אחריות ולתקן חלק אחד מהמחלה – התמכרות, מה”פאי “המשפחתי הנפוץ הזה. אותם “קרעים” שנגרמים על ידי המחלה – התמכרות למשפחת נער, יירפאו וירפאו לאורך זמן, וזה ייקח הרבה זמן.

המשפחה צריכה פשוט להתרגל לאותם שינויים בגבר צעיר המתרחשים מיום ליום בדרך להחלמה. צעירים רבים איבדו את האמון של משפחותיהם, וזה ייקח זמן עד שבני נוער יוכלו להחזיר את האמון הזה. תמיד יש מוצא, והמתבגר עצמו יכול לעזור למשפחתו להאמין בעצמו – להחזיר אמון, להיות אחראי, להיות קשוב לצרכי המשפחה, ואסיר תודה. לפני שהאמון חוזר, המשפחה צריכה לראות שמה שהצעיר אומר נכון.

העובדה היא שמספר עצום של צעירים עדיין נשאר נקי משימוש בכימיקלים. השאלה היא, איך הם עושים את זה? אף אחד מהם מעולם לא מבטיח לאף אחד שהם לעולם לא ישובו לשימוש בסמים. אבל, כל אחד מהצעירים האלה חי לפי העיקרון: רק שהיום יחיה בלי סמים. עצם ההחלטה להישאר נקיים מהשימוש רק להיום נותנת כמות עצומה של כוח להמשיך בדרך להחלמה.

רק היום:

  1. אני פותר את הבעיות של ימינו.
  2. אני מקבל את עצמי ואת העולם שמסביב.
  3. אני עובד על תוכנית ההחלמה.
  4. השתתף בפגישות ובקבוצות תמיכה.
  5. אני משתף את חוויית ההתאוששות שלי.
  6. אני תומך ודואג לאחרים.
  7. ללמוד לחיות ולאהוב.

בדרך להחלמה תוכלו להבין דבר פשוט אחד – אין צורך לסבך את חייכם. אי אפשר לחיות אתמול, ומה יקרה מחר, איש אינו יודע. אבל אתה יכול לחיות וליהנות מהחיים בלי סמים רק היום. אף אחד לא יכול להידון לסבל חסר סיכוי אם הוא עצמו לא רוצה. לכל בעיה יש סיבה, ואת הסיבה הזו ניתן למצוא בעצמך, אתה רק צריך להתחיל לחפש.

 

 

מוכנים לצאת לדרך חדשה?
צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן