maavar-logo
Loading
שעות פתיחה: 24/7

תהליך גמילה מסמים לפי רצונות ומטרות של המכור/ה

אחד השינויים הגדולים ביותר שחלו בשנים האחרונות בתהליכי גמילה מסמים הוא שיטת טיפול חדשה של מכורים אנונימיים בישראל. השיטה בתהליך הגמילה היא שמציבים למכור מטרות חדשות וישנות וכך משווים אל מול הרצונות שהיו לו בעבר לאלו שעכשיו. עד לפני מספר שנים אפיקי הטיפול במכורים שעושים תהליך גמילה מסמים נעשו בצורה נוקשה יותר מהיום. כיום ישנם מומחים רבים שסבורים כי למחלת ההתמכרות נדרשת שפה ברורה אל מול המכורים שרק מכורים לסמים שעלו על ניקיון זמן רב יכולים להבין. לכן כיום במרכזי גמילה ניתן למצוא רק מדריכים נקיים מסמים שבעצמם סובלים ממחלת ההתמכרות.

רושמים את המטרות בעבר וכיום ורואים את ההבדלים בתהליך הגמילה מסמים בעצמכם

בעידן הנוכחי של המכור המחלים מטרותיו שונות וממטרות אותם “פיתח” לעצמו בעבר. אם פעם מטרתו העיקרית הייתה שימוש בסמים הפרדוקס הוא שכרגע מטרתו היא בדיוק ההיפך -להפסיק להשתמש בסמים.

מרכזי גמילה רבים מעידים שלמכור הסובל מבעיית סמים יש בלבול רב בעת כניסתו למרכז הגמילה. אותו מכור לסמים אינו יודע את מטרותיו האמיתיות ללא הכוונה והדרכה מתאימים.

מטרות גמילה מסמים אצל הנגמל מהסמים

בעלי מרכזי גמילה רבים שעוסקים בעזרה לנפגעי סמים יודעים להדריך אותם למטרות אחרות בחיים:

מטרות שפויות יותר ורציונאליות יותר התואמות את מציאותם העכשווית. מטרות אלו גורמות לאותם מכורים לסמים להכיר במטרות אלו ולפעול להשיג אותם. אחת המטרות המרכזיות כמובן היא הפסקת התלות מהסמים.

רצונות המכור הנגמל מהסמים – לרצות בלבד לא יספיק לתהליך הגמילה מהסמים!

ראשית חשוב לפתוח ולומר כי מכורים רבים פיתחו בתקופת השימוש רצונות רבים אך מעט מהם מבוססי מציאות , מכורים במרכזי גמילה רוצים להשיג כסף בצורה מהירה או לסיים את תהליך הטיפול לאחר שבוע כשבעצם תהליך הריפוי מהמחלה אורך מספר שנים ולחלק מהמכורים לסמים הוא אורך כל החיים דרך עבודת 12 הצעדים . ניתן לקרוא על עבודת 12 הצעדים בחוברת לעבודת 12 הצעדים – מכורים אנונימיים ישראל.

בשל ריבוי מרכזי הגמילה מסמים בישראל והצורך בהם נוצר מצב של שיטות טיפול שונות במכורים לסמים ואלכוהול בישראל וכולן נועדו כמובן למגר את רצונותיו של המכור ולהחזיר אותן למציאות העכשוית ולגרום לו בעצם , להכיר במציאות החדשה שלו ולצאת ממנגנון המוכר במחלת ההתמכרות.

האם ניתן לרפא מכור מהתמכרות לסמים?

כמובן שזה ניתן, ויש הרבה דוגמאות מהחיים. עם זאת, ניתן להתאושש מבעיית התמכרות לסמים כאשר המטופל עצמו מבין שהוא יכול לחיות ללא סמים, מוצא מטרות חדשות בחיים כדי להיגמל מהסמים.

טיפול בגמילה מסמים – האם קיים או לא?

כן, הוא קיים, אך הוא מורכב מכמה שלבים. תחילה הרחקה, אחר כך נסיגה. כעת מתחיל הטיפול עצמו – תקופה של ניקוי רעלים איכותי. זה המאפשר לך להסיר את כל שרידי החומרים הכימיים והנרקוטיים מהגוף. השלב האחרון הוא שיקום הבריאות הפסיכולוגית, במצב זה המכור מקבל החלטה משלו. התוצאה של תוכנית טיפול זו היא מודעות לגורמים ולמקורות לתלותם, מה שמוביל לחופש מוחלט מהשפעה נרקוטית.

האם ניתן לבצע גמילה מסמים בהצלחה? למי יש ניסיון, לשתף איך ואיפה והאם באמת ניתן להיפטר מהתמכרות?

להיפטר מהתמכרות זה אמיתי. עם זאת, זהו מסלול קשה וקוצני מאוד, שחייב לעבור לא רק את המכור, אלא גם את האנשים הקרובים לו. כדי לסגת מהתלות אתה זקוק לביטחון והגדרת נחישות של אדם, מקצועיות של מומחים ועזרת חברים וקרובים.

האם ניתן לטפל בהפרעות נפשיות במרכזי שיקום, או שהם רק מטפלים בהתמכרות לסמים ואלכוהוליזם?

ישנם מרכזי שיקום המטפלים בהתמכרויות כימיות ואחרות, אך אינם מטפלים בהפרעות נפשיות, אך ישנם מרכזים עם תרגול כללי.

איך להוכיח שאדם מכור וצריך גמילה מסמים?

סימנים חיצוניים – שינויי מצב רוח תכופים, דילול, היצרות האישונים, צחוק לקוי, פריחה עלולה להופיע על הגוף, עיניים אדומות, יש מראה מטושטש. פנימי – ניתן להבין פגיעה בתפקוד הגוף, בעזרת ניתוחים.

האם מכור לסמים יכול למות מהנסיגה?

כן. אי אפשר לשרוד נסיגה ללא תרופות. עבור מכורים לסמים, גמילה פסיכולוגית קשה יותר מאשר פיזית. ראשית, למכור יש התמכרות פסיכולוגית – הוא מרגיש “גבוה”. ברגע שהוא “יושב על המחט” בחוזקה, הוא מבחין במהרה שהתרופה אפילו לא מביאה הנאה כמו קודם. הבאז נעלם לנצח.

במקום זאת, מגיע מה שמכונה “תסמונת הגמילה”, או בדרך אחרת, “תסמונת שחרור”. כלומר הצורך להשתמש בסם שוב ושוב, כדי לא לחוות את התחושות האיומות הקשורות לנסיגתה.

מוכנים לצאת לדרך חדשה?
צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן