maavar-logo
Loading
שעות פתיחה: 24/7

כל מה שחשוב שתדעו על גמילה מנייס גאי

לצערו ישנם לא מעט התמכרויות שעלולות לשנות את החיים לרעה ולהוביל אל מסלולי חיים קשים ולא פשוטים במגוון של מובנים. גם כאשר מדובר על התמכרויות שהן כביכול נחשבות לקלות אלו יכולות להוביל אל סיטואציות קשות וגמילה שיכולה להיות לא פשוטה. כך למשל נייס גאי שהפך להיות זמין כמעט בכל פיצוציה שינה לא מעט חיים והרס לא מעט מסלולי חיים של בני נוער והחוק רק לאחרונה התערב בהפצתו. לכל התמכרות שיש השפעה הרסנית על החיים יש גם דרך פתרון. גמילה מקצועית ומפוקחת היא הפתרון הטוב ביותר להתמודד עם התמכרויות בין אם מדובר על גמילה מנייס גאי ובין אם מדובר על גמילה מהימורים, אלכוהול, אוכל, מין, או סמים ותרופות. במאמר שלפניכם תקבלו את כל המידע על התמודדות בתהליך גמילה ולמה חשוב להקפיד על כך למטרת איכות חיים טובה יותר.

מהו נייס גאי?

נייס גאי הוא חומר כימיקלי המחקה את תופעות הסמים המכילים חומרים נרקוטיים אסורים. בניגוד למוניטין של החומר הזה המתאר תרכובות הקשורות לקנאביס, נייס גאי הוא חומר חזק ומסוכן הרבה יותר מסמים רגילים ובטח מסמים רפואיים ומוביל לסיכונים חמורים מאד בטווח הארוך ובטווח הקצר עבור משתמשים רבים. נייס גאי מעורר חששות רבים ברמה משמעותית להם תופעות לוואי מבחילות ולחץ דם ועד להתקפים, נזקים פסיכולוגיים, נוירולוגיים והתקפים. המשתמשים בחומר זה מעידים על אופוריה חזקה ומציינים התמכרות גבוהה המביאה לתלות.

גמילה מנייס גאי – למה מתמכרים לנייס גאי מלכתחילה?

נייס גאי הוא סם ממכר עם נגישות מהירה ונוחה לכולם בעל אופוריה חזקה מאד והוא מבוקש בעיקר על ידי בני נוער ואנשים צעירים. הסם מוביל לתלות בזמן טווח קצר מאד ומביא להתמכרות קשה. כאשר מפסיקים את השימוש בו תסמיני הגמילה הם מאד חזקים ומצריכים התערבות מקצועית.

נייס גאי היה נפוץ מאד למכירה במגוון מקומות עד שהחוק התערב בכך ומנע את ההפצה שלו. לצערנו המכירה שלו המשיכה גם באופן מקוון לא חוקי מה שהוביל להתמכרויות קשות. גמילה מהתמכרות לנייס גאי דורשת השגחה מקצועית המתמקדת תחילה ביציבות פסיכיאטרית, ולאחר מכן שיקום מקיף כדי להחזיר את איכות החיים הכללית גם הפיזית וגם המנטלית ולמנוע הישנות.

איך החוק מתייחס לנייס גאי?

החוק התערב בשנים האחרונות משמעותית בעניין הקנבינואידים הסינתטיים כאשר שם מעקב על גרסאות כימיות המשתנות אחת לכמה זמן כי למעשה מדובר בחומרים שאינם חוקיים ואסור למכור אותם כלל. כמו כן, החוק מחוייב להתערב שכן מדובר על חומרים המביאים לתופעות לוואי משמעותיות. יחד עם זאת, לצערנו, ככל שהחוק ימשיך לאכוף ולנסות לשלוט על ייצור החומרים הללו השוק עדיין ירד למחתרת וינסה למכור אותם במגוון שיטות ובכל מיני מקומות.

למה חשוב להקפיד על ליווי מקצועי בגמילה מנייס גאי?

גמילה מסמים היא מאד אינדיבידואלית ובזמן שלאחד היא יכולה להמשך כמה חודשים לאחר היא יכולה להמשך שנה פלוס או פחות. ייעוץ מקצועי וליווי מאפשרים התאמה אישית תוך תשומת לב מוגברת לדיסקרטיות ותמיכה בין אם קבוצתית ובין אם בטיפול פרטני. חשוב לדעת שההחלמה היא אפשרית ברגע שהתמיכה הנכונה קיימת וכמובן גם לימוד על כל סוגי התמיכה והסיוע המיידיים לכל סוגי ההתמכרות בין אם מנייס גאי ובין אם לא. ההתלבטות האם לבצע גמילה בבית או גמילה במקום מקצועי מחוץ לבית היא התלבטות שיש ללא מעט מטופלים. היתרון המשמעותי בליווי מקצועי מחוץ לבית ומכון גמילה מקצועי ומסודר הוא המסגרת. כאשר יש מסגרת תומכת גם של מטופלים שעוברים את אותו התהליך וגם של אנשי המקצוע הגמילה הרבה יותר אפקטיבית והתמיכה נמשכת גם לאחר סיום התהליך כך שאין סכנה למעידה נוספת, כל עוד אתם במסגרת הנכונה.

מהם קנבינואידים סינתטיים ולמה הם מסוכנים?

קנבינואידים סינתטיים הקרויים גם מריחואנה סינתטית מהווים סיכונים בריאותיים משמעותיים הרבה מעבר לאלו הקשורים לקנאביס הטבעי. הכימיקלים המשמשים במוצרים אלה עלולים להשתנות ולשנות את הרכבם מה שעלול להוביל להשפעות בעייתיות וחמורות ולתופעות כמו חרדות קשות, בחילות, פרנויה, הזיות, קצב לב מוגבר, נזקים לכליות, התקפים חמורים ובמקרים קשים גם למוות. האופי של התרכובות הללו ברמה הסינתטית מאפשר למגוון היצרנים לשנות את ההרכב שלהם כדי להתחמק מהחוק וכך קשה מאד להפחית את ההשפעה שלהם על הגוף ועל הנפש.

איך מתבצעת החלמה ושיקום בגמילה מנייס גאי?

אם הגעתם להחלטה להיגמל או שמא אתם מסייעים לקרוב משפחה או חבר ללא ספק זהו הצעד הנכון ביותר לאיכות חיים טובה יותר. חשוב אם כן שתקבלו את ההחלטה הטובה ביותר ותדאגו לכך שהגמילה תהיה מוצלחת, מקצועית ובעלת תוצאות אפקטיביות. ההחלמה מהתמכרות לנייס גאי ולקנבינואידים סינתטיים מצריכה גישות מגוונות ושיטות לצורך התאמה אישית. הצעד הראשון הוא גמילה מסודרת תחת פיקוח רפואי שבה למעשה המשתמשים מפסיקים את השימוש בסם. חשוב שיהיה כאן ליווי מקצועי ומסגרת מסודרת לצורך הפיקוח וטיפול בתסמיני הגמילה בצורה בטוחה. חשוב לזכור שתהליך הגמילה עלול להיות מאתגר במיוחד בגלל הסימפטומים הגופניים והפסיכולוגיים שיכולים להופיע ואלו המשתנים באופן משמעותי בעוצמתם בהתאם למשך השימוש וחוזק החומרים בסם. וכמובן, משתנים באופן אינדיבידואלי באין אדם לאדם.

האם ישנן תכניות טיפול לתחזוק לאחר הגמילה?

מרכז גמילה מקצועי ידאג לתכניות טיפול לתחזוק ושמירה על התהליך לאחר הגמילה. תכניות שיקום מקיפות הן חלק בלתי נפרד מתהליך זה ויכולות לכלול גם טיפול קבוצתי וגם פרטני הכולל תמיכה פסיכולוגית, בדיקות גופניות ותכנון תכנית מקיפה למניעת הישנות. המטרה היא להתייחס לא רק לתלות הפיזית אלא גם לגורמים הפסיכולוגיים התורמים לשימוש בחומרים. תמיכה מחברים, משפחה וקבוצות תמיכה עם מטופלים נוספים ללא ספק יכולים למלא תפקיד מרכזי בהחלמה מוצלחת. ישנן לא מעט שיטות טיפול בהתמכרויות וחשוב לזכור שטיפול אפקטיבי הוא כזה המותאם לצרכיו הספציפיים של המטופלים עם תמיכה מתמשכת כדי לסייע בשמירה על שגרת חיים נורמלית וללא התמכרויות. לטפל בכל הבעיות הבסיסיות שאולי תרמו להתמכרות היא הצעד הראשון. למרות האתגרים, ההחלמה אפשרית עם התמיכה והמשאבים הנכונים.

אל תוותרו על איכות חיים ובריאות מיטבית

חיים בריאים ושגרתיים הם לא דבר של מה בכך. לצערנו ההתמכרויות השונות בחיים לסמים, אלכוהול, הימורים ועוד משנים את החיים לרעה ומובילים אל דרך בעייתית והרסנית לא רק ברמה הכלכלית אלא גם ברמה הפיזית והמנטלית. אורח חיים בריא נטול התמכרויות הוא אורח חיים נכון. הסיבות להתמכרויות הן מרובות החל מחברה עמה נמצאים, סביבה בה גרים, מצוקות מנטליות, בריחה ממציאות זו או אחרת ועוד. בחירה במרכז מקצועי לגמילה היא הבחירה הטובה ביותר שתוביל אתכם לתוצאות איכותיות ובריאות. במרכז הגמילה מעבר צוות מקצועי ומיומן לטיפול בכל סוגי ההתמכרויות החל מאלכוהול, ועד להימורים, אוכל, סמים, אלכוהול ועוד. במרכז הגמילה מאמינים שההתמכרות היא הרבה מעבר לתלות פיזית ומתחילה בנפש האדם ועל כן הטיפולים מתמקדים בטיפולים ממוקדים קבוצתיים, פרטניים, המשלבים את מגוון השיטות כך שלכל אדם ואדם יש את השיטה המתאימה לו. צרו קשר כבר כעת לחיים איכותיים ובריאים ללא התמכרויות.

 

 

 

מוכנים לצאת לדרך חדשה?
צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן