maavar-logo
Loading
שעות פתיחה: 24/7

גמילה מאוקסיקונטין

כל אדם זקוק למשככי כאבים בשלב זה או אחר בחייו. כולנו חווים אחת לזמן מה כאבים לא פשוטים שאינם חולפים לבד ולכן אנחנו זקוקים לסיוע באמצעות משככי כאבים. במקרה זה, אוקסיקונטין היא תרופה מאד חזקה המסייעת בשיכוך כאבים עוצמתיים. יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שלא מעט משככי כאבים עלולים להוביל להתמכרות משמעותית ולכן חשוב להיות מטופלים במסגרת רפואית מתאימה ואם ישנה התמכרות למשכך הכאבים לטפל בה. גמילה מאוקסיקונטין היא גמילה לכל דבר ועניין, בואו לגלות כיצד עושים זאת.

מהו אוקסיקונטין?

אוקסיקונטין הוא חלק ממשפחת אוקסיקודון שהינו משכך כאבים חזק מאד הנרשם לטיפול בכאב בינוני עד חמור. בניגוד לתכשירים לשיכוך כאב מיידי האוקיסקונטין מספק הקלה ממושכת בכאב בשל מנגנון המחזיק מעמד לזמן רב. עם זאת, השפעותיו החזקות על מערכת התפקוד של המוח יכולות להוביל לתלות פיזית ולהתמכרות, גם כאשר משתמשים בתרופה כפי שנקבע.

אוקסיקודון מוכרת כתרופה אופיואידית חצי סינתטית המיועדת לטיפול בכאב. תרופה זו נולדה במהפך הרפואי של שנת 1917 בגרמניה והכוונה ביצירתה הייתה לשפר את היעילות של האופיואידים הקיימים. כיום משתמשים באוקסיקודון בתכשירים שונים, גם לכאב מיידי וגם לכאב במינונים שונים המשתחרר בגוף במהלך היום כאשר אלו הם המשמשים כמרכיב המפתח בתרופות שמטרתן להקל על כאבים חזקים ובעוצמה גבוהה. אפשר ליטול את התרופה במספר צורות ביניהן בטבליות לאורך זמן, טבליות לשיכוך מהיר, שילוב של אוקסיקונטין עם חומרים נוספים לשיכוך כאבים חריף, סירופים שונים למינון נוזלי למי שאינו יכול להתמודד עם טבליות ועוד. כמובן שנדרש ליווי רפואי ומקצועי למטרת קבלת הטיפול כראוי.

אוקסיקודון נותן מענה לכאבי שרירים חמורים, מצבים כרוניים וסוגים אחרים של אי נוחות שנותרו ללא הקלה על ידי משככי כאבים שאינם אופיואידים או משככי כאבים קצרי טווח. המנגנון שלו כרוך בפעולה על מערכת העצבים המרכזית וזאת על מנת להציע הקלה. מרכיב זה יכול לעורר תחושות של רגיעה ואופוריה. למרות היתרונות הטיפוליים שלו, אוקסיקודון הוא מרכיב בו קיים פוטנציאל גבוה להתמכרות כאשר שימוש לרעה בו מוביל לתוצאות חמורות כמו ישנוניות, דיכאון נשימתי, בלבול ויתר לחץ דם. אי אפשר לרכוש את התרופה ללא מרשם ויש על תרופה זו תקנות מחמירות הנוגעות לסמים נרקוטיים.

השימוש לרעה באופיואידים, כולל אוקסיקודון, עלה מדרגה בשנים האחרונים. ישנה עלייה ניכרת בשיעורי ההתמכרות מ-2013 ל-2019. בארצות הברית מדווחים על מעל ל13 מיליון אנשים שמשתמשים לרעה באוקסיקודון, מה שמשפיע על מבוגרים וילדים כאחד. עוד גילו הסקרים שבשנת 2019 השתמשו במשכך הכאבים בתור סם כ2.4 אחוזים מתלמידי כיתות י"ב בארצות הברית.

איך מתמכרים לאוקסיקונטין?

התמכרות לאוקסיקונטין יכולה להתפתח באמצעות שימוש מתמשך, שכן הגוף בונה סיבולת להשפעות התרופה. סיבולת זו מאלצת אנשים לצרוך מינונים גבוהים יותר כדי להשיג את אותה הקלה בכאב או תחושת האופוריה המובילה לתלות פיזית. יכולתה של התרופה להציף את המוח בדופמין שהינו מוליך עצבי הקשור לשיכוך הכאבים ולאופוריה, מעודדת שימוש חוזר ומניעה את מעגל ההתמכרות.

הסיבות שלרוב מגיעות לצורך גמילה מאוקסיקונטין הן שימוש לא נכון בתרופה כסם, או כתרופה בכלל. תלות בתרופה זו יכולה לנבוע משימוש מתמשך, שכן התרופה מעוררת שינויים בתפקוד המוח. פעילות זו של התרופה מפחיתה את הרגישות של קולטני אופיואידים ומפחיתה את הייצור הטבעי של אנדורפינים, מה שמוביל לתלות בגירוי אופיואידי חיצוני. הגוף מפתח סובלנות עם הזמן שמחייבת מינונים גבוהים יותר כדי להשיג הקלה בכאב או אופוריה. הפסקת השימוש עלולה לעורר תסמיני גמילה עקב שינויים במערכת התפקודית של המוח בעקבות נטילה ממושכת או גבוהה. נטילת התרופה בכמויות גדולות יותר או לאורך תקופות ארוכות מהרצוי, רצון מתמשך, חוסר יכולת להפחית או להפסיק את השימוש, מתן עדיפות לרכישת תרופה על פני אחריות אישית ומקצועית, וחווית תסמיני גמילה עם הפסקת הטיפול הם חלקים בלתי נפרדים משימוש לא נכון או שימוש לרעה בתרופה.

שימוש מוגבר באוקסיקודון עלול להוביל לתופעות לוואי חמורות וסיכונים במינון יתר המאופיינים בתסמינים כמו אישונים מכווצים, בחילות, הקאות, כאבי בטן, עצירות, אדישות, דופק איטי, לחץ דם נמוך ומצוקה נשימתית. התערבות רפואית מיידית היא קריטית במקרים של חשד למנת יתר. חשוב להקפיד על הנחיות המרשם תוך הקפדה על השימוש בתרופה אך ורק על ידי המטופל המיועד לה ובהתאם למינון ולתדירות שנקבעו. מודעות גבוהה אל תופעות הלוואי והסיכונים הפוטנציאליים היא חשובה לשימוש בטוח.

מהן הדרכים לגמילה בבית ממשכך כאבים זה?

גמילה מאוקסיקונטין בבית היא מאתגרת ויש לנסות אותה רק בפיקוח רפואי ומקום בו ישנן תוכניות טיפול ושיקום מקצועיות. לרוב מומלץ לבצע הפחתה הדרגתית כדי להפחית את תסמיני הגמילה. צעד זה כרוך בהפחתה איטית של מינון האוקסיקונטין לאורך זמן וזאת על מנת למזער את ההלם של הגוף מהיעדר התרופה. אמצעים תומכים, כגון שמירה על לחות, צריכת תזונה מאוזנת ופעילות גופנית קלה יכולים גם הם להקל על כמה תסמיני גמילה. יחד עם זאת, גם אם בחרתם גמילה מאוקסיקונטין בבית מומלץ ואף רצוי להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני ניסיון לגמילה בבית, שכן גמילה היא תהליך שעלול להיות חמור אם אינו  מתנהל נכון ועלול לסכן חיים.

מהן דרכי הגמילה במכון מקצועי?

מכוני שיקום מקצועיים מציעים טיפול מקיף לאנשים המבקשים גמילה מאוקסיקונטין ובכלל גמילה מהתמכרויות שונות. הטיפול כולל בדרך כלל שילוב של טיפול רפואי לניהול תסמיני גמילה בבטחה, וטיפול גמילה גם בהיבטים הפסיכולוגיים של ההתמכרות. ישנן מספר גישות טיפוליות שונות שיכולות לעזור לאנשים להבין את הסיבות העיקריות להתמכרות שלהם, לפתח אסטרטגיות התמודדות ולבנות מחדש את חייהם ללא תלות באופיואידים וכמובן שכל הנושא הוא מאד אינדיבידואלי ולכן יש לשים לב וחשיבות גבוהה לשיטה המתאימה לכל מטופל ומטופלת.

למה כדאי להגיע אל גמילה במכון מקצועי?

שיקום במכון גמילה מקצועי מציע מספר יתרונות על פני ניסיון גמילה והחלמה באופן עצמאי בבית. מכונים מקצועיים מספקים סביבה מובנית ותומכת שהינה קריטית עבור מטופלים שנמצאים בתהליך רגיש בשלבים השונים של הגמילה. פיקוח רפואי מקצועי מתאים מבטיח שתסמיני הגמילה מנוהלים ביעילות, ומפחית את הסיכון להישנות. כמו כן, מרכזי השיקום המקצועיים מציעים גישות שונות להחלמה המתייחסות לא רק להיבטים הפיזיים אלא גם להיבטים הפסיכולוגיים והחברתיים של ההתמכרות.

איך החברה והקהילה יכולים לסייע למטופלים המתמודדים עם גמילה?

באופן כללי החברה, הקהילה ובני המשפחה של המטופלים יכולים לסייע משמעותית בתהליך הגמילה בין אם המטופלים נמצאים בתחילת תהליך הגמילה, באמצעו או אחריו. יש משמעות גבוהה לתמיכה. מקומות עבודה המקבלים אנשים שעבור גמילה, מסגרות התנדבותיות המאפשרות הזדמנויות לחזור לחיים שגרתיים ובני משפחה תומכים המגיעים לבקר, מסייעים בטיפול ולוקחים חלק אקטיבי משמעותי ללא ספק מביאים להתמודדות קלה יותר. כמובן שכל אלו מצריכים משמעותית ליווי ופיקוח מקצועי גם של בני המשפחה וגם של מקומות העבודה המבקשים להעסיק מטופלים שסיימו הליך גמילה או נמצאים במהלכו וחשוב שתהיה התמיכה והליווי המתאימים על מנת שיהיה קל יותר לחזור אל חיים נורמליים ושגרתיים.

איך ממשיכים לאחר גמילה?

חזרה לחיים נורמליים לאחר גמילה היא תהליך הדרגתי הדורש סבלנות, תמיכה ומחויבות מתמשכת להחלמה. המעבר חזרה לשגרה היומיומית כרוך ביישום המיומנויות והאסטרטגיות שנלמדו בשיקום לאתגרים בעולם האמיתי. ללא ספק לא מדובר בתהליך קל, שכן אין את החממה של מכון גמילה מאוקסיקונטין מקצועי אך יחד עם זאת, יש עדיין ליווי מקצועי פסיכולוגי וגם רפואי במידת הצורך. ללא ספק, הסיוע של החברה, הקהילה והמשפחה כאן הם חלק בלתי נפרד מהתהליך ויכולים לסייע משמעתית בחזרה לשגרה היומיומית. חשוב לזכור שבעוד אוקסיקונטין מספק הקלה הכרחית בכאב עבור רבים הפוטנציאל של התרופה להתמכרות מציב אתגרים משמעותיים. הבנת האופי של ההתמכרות כמו גם הליך הגמילה והיתרונות של שיקום מקצועי הם חשובים לכל מי שיוצא לדרך להחלמה. ניקוי רעלים בבית הוא לא פשוט ובדרך כלל לא מומלץ, בעוד שמכונים מקצועיים מציעים סביבה בטוחה ותומכת להתגברות על התמכרות. המסע חזרה לחיים הרגילים לאחר הגמילה הוא מאתגר אך בסופו של דבר מתגמל כאשר אנשים בונים מחדש את חייהם משוחררים מכבלי ההתמכרות. עם התמיכה והמחויבות הנכונות חיים איכותיים הם ללא ספק חלום בר השגה.

מרכז הגמילה מעבר הוא מרכז גמילה מקצועי ומהמובילים בישראל. המרכז מאמין שההתמכרות היא הרבה מעבר לתלות פיזית ומטפל במגוון ההתמכרויות מסמים, אלכוהול, הימורים ועוד. צוות הטיפול המקצועי והמיומן ממתין לתת לכם מענה לכל התמכרות ולהוביל אתכם אל איכות חיים טובה יותר. צרו קשר כבר כעת כי מגיע לכם את הטוב ביותר.

 

 

מוכנים לצאת לדרך חדשה?
צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן