maavar-logo
Loading
שעות פתיחה: 24/7

ניפוץ מיתוסים פופולאריים בנוגע להתמכרויות

לצערנו בעידן בו אנו חיים היום ההתמכרויות הפכו להיות מנת חלקם של רבים. מכוני גמילה פרטיים בכל רחבי הארץ והעולם מלאים במכורים לאלכוהול, סמים, הימורים ועוד מגוון רחב של התמכרויות מסוכנות מאוד אשר פוגעות באדם מבחינה פיזית ונפשית ומונעות ממנו לחיות חיים נורמטיביים ותקינים.

יש לא מעט מיתוסים הנוגעים להתמכרויות, ורבים אשר עוסקים בתחום ומפתחים שיטות גמילה מסמים ומחומרים אחרים שומעים לא מעט פעמים את המיתוסים הללו, ובשביל זה אנחנו כאן. תפקידו של המאמר הבא הוא לא רק לנפץ כמה מהמיתוסים המוכרים והפופולאריים ביותר שקיימים, אלא גם להסביר לכל מכור ומכורה כי פניה אל מוסד גמילה היא לא בושה, וככל שיקדימו לעשות זאת – כך ייטב להם.

"אני יכול להפסיק מתי שאני רוצה"

המיתוס המושמע ביותר על ידי מכורים הוא “אנחנו יכולים להפסיק מתי שרק נרצה”. אם נרצה נוכל להפסיק לשתות, לקחת סמים, להמר, או כל דבר אחר. בפועל, זה לא נכון. מדובר בתירוץ בלבד אשר מאפשר למכורים להמשיך עם ההרגלים הרעים אותם הם סגלו לעצמם אך הם לא באמת יכולים להפסיק, לא ללא עזרה מקצועית של מכון גמילה מאלכוהול או מכל התמכרות אחרת ועזרה אמיתית של אנשי מקצוע בתחום אשר ילוו אותם בתהליך הזה, תהליך שהוא לא פשוט לכל הדעות.

"אלו החיים שלי, לאף אחד אין זכות להחליט עליי ואני מספיק בוגר להחליט בעצמי"

אז נכון, ההחלטה להפסיק עם הרגל רע שהורס לאדם את החיים היא החלטה שצריכה להגיע ממנו, אך רבים כלל לא מגיעים להחלטה הזו כי הם לא מבינים עד כמה ההתמכרות פוגעת לא רק בהם אלא גם בכל הסובבים אותם. בכל מוסד גמילה מהימורים שומעים לא מעט פעמים על אנשים אשר הגיעו כאשר בתחילה אלו בדיוק המשפטים אותם הם אמרו – אני לא מזיק לאף אחד, זו ההנאה שלי, אני אדם בוגר ואף אחד לא יגיד לי מה לעשות וכד’. בפועל, הם הפסידו את כל כספם, את המשפחה שלהם, את הנכסים שלהם, את החברים, את העבודה ומה לא, וההתמכרות השתלטה להם על החיים בלי שיהיו כלל מודעים לכך.

"מכור הוא רק זה שמתנהג ככה באופן קבוע"

כלל לא נכון. אלכוהוליסט הוא לאו דווקא אדם ששותה בכל יום. מכור לסמים הוא לאו דווקא אדם שחייב את מנת הסם שלו בכל בוקר, בטח ובטח שלא בהתחלה. התמכרות מתחילה ככה, אך ככל שקצב השימוש עולה, הכמויות גדלות, הרווח בין השימוש הופך לקטן יותר וההשפעה של ההתמכרות הינה גם על הסביבה של האדם – הוא מכור. וזה לא משנה אם זה קורה כל יום או כל כמה ימים. וככל שהוא ימשיך עם ההרגל הזה, בסוף זה גם יקרה כל יום, וכל היום.

"אני לא נוגע בחומרים קשים, רק בחומרים קלים"

לא מעט פעמים שומעים את המשפט הזה. “אלכוהול הוא לא כמו סמים, זו לא התמכרות כזו קשה”, “אני משתמש רק בסמים קלים זה לא כמו סמים קשים” וכדומה. כל אלו תירוצים של מכורים. גם אלכוהול הוא סוג של סם, וגם סמים קלים הם סמים. אם אתם משתמשים בחומרים הללו ושומעים לא מעט מהאנשים שסביבכם ואוהבים אתכם כי אתם מכורים ומגזימים, כדאי מאוד שתתחילו לבדוק כמה עולה גמילה מסמים והכניסו את עצמכם למכון גמילה מקצועי אשר ילווה אתכם ויסייע לכם לבצע את תהליך הגמילה.

אל תחכו. לאט לאט הגוף יתרגל לאותם חומרים קלים, או לכמויות הקטנות, ואז זה מתחיל לגדול עד שהבעיה הופכת להרבה יותר קשה.

מוכנים לצאת לדרך חדשה?
צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן