maavar-logo
Loading
שעות פתיחה: 24/7

מדוע ישראל היא בחירה מועדפת של מכורים ממדינות רבות אחרות בעולם?

ישראל, למרות היותה מדינה קטנה גם בשטח וגם במספר התושבים, היא מעצמה בתחומים רבים. אנחנו מעצמת היי-טק, מצטיינים במגוון רחב של ענפים חקלאיים, בין המובילים בעולם בכל הקשור להתפלת מים ובאופן כללי לשימוש חכם במשאב יקר ערך זה, וכמובן שבתחום הביטחון יש לידע וליכולות הישראליות מוניטין גבוה במיוחד. וישנו עוד תחום שבו ישראל נחשבת לסיפור הצלחה של ממש – גמילה מהתמכרויות שונות. בהתאם מכורים ממדינות רבות אחרות בעולם מגיעים לארץ על-מנת להיגמל, באופן כזה שלא יחזרו יותר לאותו הרגל שאיים להרוס את חייהם. בעמוד זה תמצאו פירוט של הסיבות העיקריות לסיפור ההצלחה הישראלי.

מומחים מהמובילים בעולם

סיבה אחת לכך שישראל היא בחירה מועדפת של מכורים ממדינות רבות אחרות היא המומחים בעלי השם שיש בארץ. ההצלחה של מכון גמילה תלויה במידה רבה באיכות האנשים שעובדים בו ובפרט אלה שמובילים את תהליכי השינוי המשמעותי בחיים. בישראל תמצאו פסיכיאטרים עם בקיאות מקצועית ספציפית בתהליכי גמילה, נרקולוגים ונרקולוגיות עתירי ניסיון וגם עובדים סוציאליים עם רמת מחויבות גבוהה מאוד.

בחלק מהמקרים מדובר על ישראלים שהגיעו לארץ כחלק מגלי העלייה והשביחו מאוד את ההון האנושי כאן, ובמקרים אחרים זוהי הנטייה הישראלית להשכלה גבוהה שהובילה לידע החשוב. בכל מקרה המקצועיות, הניסיון והמחויבות מתורגמים לתהליכי גמילה אפקטיביים להפליא – שמושכים אליהם כאמור גם מכורים מחו”ל.

השפעת השירות הצבאי

יש לא מעט הצלחות ישראליות שאפשר למצוא להן שורשים בצה”ל. כך למשל הפכה ישראל לאומת סטארט-אפ לא מעט בזכות היחידות הטכנולוגיות של הצבא, שמכשירות דורות על גבי דורות של נשות ואנשי היי-טק מעולים. גם תחום שיקום הנכים בארץ מתקדם מאוד – כתוצאה מהצורך לספק מענה איכותי לנכי צה”ל הרבים. באופן דומה ישנם בישראל לא מעט אנשים שהתמכרו לאלכוהול, סמים, הימורים וכו’ בעקבות טראומות במהלך השירות הצבאי – ובאופן טבעי במסגרת אשפוז גמילה מהימורים יש חשיבות לניסיון המצטבר והוא משפר את רמת הצוות והתהליכים שמתבצעים במקום.

מחויבות למצוינות

דווקא בגלל שישראל היא מדינה קטנה, יש אצלנו שאיפה מובהקת למצוינות אמיתית. ההבנה שבהיעדר עוצמה שנובעת משטח רחב או אוכלוסיית ענק (כמו בסין), וללא משאבים טבעיים משמעותיים (לדוגמה אלה שהפכו את מדינות המפרץ לעשירות), נדרשת מצוינות בכל תחומי העשייה. אחד התחומים הוא הרפואה. בהתאם, כפי שלארץ מגיעים תיירים רפואיים, כלומר אנשים ממדינות אחרות שמגיעים כדי לעבור ניתוחים מורכבים במיוחד, כך שיש גם מי שמגיעים אל אותם מרכזי גמילה מאלכוהול במרכז מתוך הבנה שבארץ יוכלו להתנקות, פיזית ונפשית, באופן הטוב ביותר האפשרי.

עלויות משתלמות

כמו בכל החלטה בחיים, גם לקראת כניסה למכון גמילה כזה או אחר ישנה חשיבות להיבט הכלכלי. שאלה כמו כמה עולה גמילה מסמים או מאלכוהול היא שאלה טבעית ומתבקשת – וזוהי עוד סיבה לכך שישראל היא הבחירה המועדפת של מכורים ממדינות רבות בעולם: המחיר של תהליכי הגמילה בארץ זול בהשוואה למכונים מקצועיים ברמה דומה במדינות אירופה, כך שגם מבחינה זו כדאי מאוד להגיע לישראל – ולהיגמל.

ניצול מושלם של מגמת הגלובליזציה

אנחנו חיים בעולם שהופך במהירות לכפר גלובלי, ולמעשה במידה רבה מדובר על תהליך שכבר הושלם. בהתאם יש לכל אחד ואחת, בכל רחבי העולם, חופש בחירה נרחב. כך למשל אנחנו יכולים לרכוש חולצות מסין בגלל שהן זולות מאוד, בארה”ב נוסעים במכוניות תוצרת יפן וקוריאה משום שהן יעילות להפליא – ומכל רחבי העולם מגיעים לישראל בזכות הרמה הגבוהה של מכוני הגמילה ומנצלים באופן מיטבי את הגלובליזציה.

מוכנים לצאת לדרך חדשה?
צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן